DU ER IKKE DINE TANKER OG FØLELSER






Meditation og Mindfulness 

Undervisning i FysioDanmarks lyse lokaler i Helsingør eller i Teglstrup Hegn

Pris Meditation-individuelt:

1 session(60 min): 450 kr.

Skab din egen meditations-praksis:

3 sessioner á 60min: 1200 kr.

Pris gruppe/4-5 pers:

60 min i yoga-lokale: 250 kr/pers

90 min i skov: 350 kr/pers

3 x 60 min - forløb over 3 uger: 650kr/pers

Tanker og Følelser er ledsagende fænomener i dit liv,

som du kan vælge at forholde dig til på en måde, så de ikke forstyrrer din indre ro


 


Mindfulness betyder at være nærværende i nuet, med accept og uden at bedømme eller vurdere. Buddha var den første som beskrev det gavnlige i at være nærværende i sit sind, at opleve sine tanker og følelser uden at vurdere dem eller blive fanget af dem. Den moderne fortolkning af Buddhas beskrivelse er nutidens "Mindfulness-bølge". Du kan være mindful siddende, gående, cyklende, spisende. Det vigtigste er, at du bruger alle dine sanser på at opleve og at du oplever på en tålmodig og accepterende måde. Du kan vælge at opleve og være nærværende omkring dit åndedræt, din krop, naturen, dit barn, den mad du spiser, den måde som du ønsker at leve på. Jo mere du træner mindfulness, jo nemmere bliver det også at meditere. Når du glemmer at du er observatør, mediterer du og det kan opleves sporadisk eller i længere tid ad gangen. Hos Buddhayoga kan du træne mindfulness i yogatimerne eller i personlig vejledning:


Mindfulness og Meditation i Hold Yoga og Recovery Yoga:

Jeg indleder altid en yogasession med en siddende eller liggende mindfulness-øvelse på 10 min, hvor du observerer din krop og dit åndedræt. Så er du klar til den aktive yoga-del, hvor mine invitationer til at mærke og opleve din krop i bevægelser og stillinger, gør at du er mindful hele tiden. I den afsluttende afspænding er du også mindful, fordi jeg oftest inviterer dig til at mærke kroppen ned til mindste detalje. At du regelmæssigt træner din evne til at være mindful, vil have positiv effekt på din krop og dit sind.


Vejledning i at skabe din egen personlige meditationspraksis:

Jeg  lærer dig at være mindful på din vejrtrækning og din krop og via dette nærvær bliver du meditativ. Børn er nærværende og mindful men vi glemmer det som voksne. Så du har tilstanden i dig, vi skal bare finde den frem. Sammen planlægger vi din helt egen meditationspraksis, som er tilpasset din hverdag og dit arbejdsliv. Forløbet består af 3 timer fordelt henover 3 uger, så du efter den første time kan øve dig en uge inden vi mødes igen. At du praktiserer mindfulness vil medføre, at:


Dit parasympatiske nervesystem, som genopbygger din krop, stimuleres.                                     

Dit blodtryk sænkes og det reducerer risikoen for åreforkalkning.                                                    

Din hjerne producerer flere lykkehormoner og mindre stresshormoner.                                          

Din koncentrations -og indlæringsevne øges og du bliver mere kreativ.                                          

Hvis du har tendens til angst vil mindfulness og meditation virke forebyggende.  

Du bliver mere accepterende over for dig selv og dine omgivelser.                                                

Du bliver mindre stresset og dine følelser og tanker styrer ikke dit liv.                                                                               

Sover du uroligt eller har svært ved at falde i søvn, vil mindfulness virke forebyggende.                 

Dit immunforsvar bliver stærkere og dit hormonsystem afbalanceres.

Buddhayoga

KONTAKT BUDDHAYOGA

Mobil +45 2870 3505 Mail@buddhayoga.dk

Yogahold/Recovering Yoga, adresse:

FysioDanmark Søndre Strandvej 10, 1 sal, 3000 Helsingør. Parkering v. FitnessWorld

Tlf: 3212 2000

Følg os

Copyright © Buddhayoga